دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک
پنج شنبه ۴ تیر ۱۴۰۵

ایجاد مسکن سازمانی برای ماندگاری نخبگان درمانی در مرکزی دستورکار است
 
اراک- استاندار مرکزی گفت: ایجاد مسکن سازمانی برای کادر درمان این استان دستور کار قرار دارد و این اقدام با هدف ماندگاری و تقویت انگیزه نیروهای تخصصی دنبال می شود.
اراک- استاندار مرکزی گفت: ایجاد مسکن سازمانی برای کادر درمان این استان دستور کار قرار دارد و این اقدام با هدف ماندگاری و تقویت انگیزه نیروهای تخصصی دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی زندیه وکیلی ظهر سه شنبه در نشست با هیات رئیسه دانشگاه های علوم پزشکی اراک، ساوه و خمین اظهار کرد: دانشکده های علوم پزشکی نباید جزیره ای دیده شوند و در تمامی جلسات تخصصی از جمله اورژانس و تصادفات، باید منافع و نیازهای کل استان مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: در نوروز امسال، با وجود محدودیت ها و شرایط خاص اجرایی و امنیتی، خدمات درمانی در استان بدون وقفه ادامه یافت.

زندیه وکیلی تصریح کرد: در جریان جنگ رمضان، استان مرکزی 83 شهید تقدیم کرده که پیکر 46 نفر از آنان در استان تشییع و به خاک سپرده شده است.

وی ادامه داد: مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی استان بیش از 12 هزار نیروی انسانی را تحت پوشش دارند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: سرمایه اصلی این مجموعه ها منابع انسانی است و توجه به معیشت، کرامت و رضایت آنان باید در اولویت مدیریت قرار گیرد.

وی با اشاره به موضوع تأمین مسکن کادر درمان افزود: با استفاده از ظرفیت زمین های مازاد دستگاه ها و همکاری وزارتخانه های مربوطه، امکان واگذاری زمین و اجرای طرح های مسکن برای کارکنان دانشگاه ها از طریق تعاونی ها فراهم شده است.

زندیه وکیلی بیان کرد: در برخی مناطق همچون اراک، امیرکبیر و مهاجران، پروژه های بزرگ مسکن ملی در حال اجراست که بخشی از کارکنان درمانی نیز می توانند از آن بهره مند شوند.

وی از پیشنهاد ایجاد واحدهای مسکونی ویژه و مناسب سازی شده برای اعضای هیئت علمی و پزشکان در قالب مجموعه های سازمانی خبر داد و گفت: این طرح با هدف افزایش ماندگاری نیروی انسانی متخصص در استان در دستور بررسی و اقدام قرار دارد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: تأمین تجهیزات درمانی از جمله دستگاه MRI برای مراکز درمانی استان با استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی صنایع و خیرین، مورد تاکید است.

وی ادامه داد: در صورت عدم امکان تأمین از مسیرهای متداول، از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین حوزه سلامت استفاده خواهد شد.

زندیه وکیلی با تأکید بر انسجام مدیریتی و توجه به نسل جوان و جامعه دانشگاهی بیان کرد: هم افزایی، تبیین خدمات نظام و تقویت ارتباط با جامعه، بسیار حائز اهمیت است و می بایست رضایت مردم و استمرار خدمات با رویکردی مسئولانه تضمین شود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۴:۵۴ - ۱۹/۰۳/۱۴۰۵   بازدید: ۱۸