دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک
پنج شنبه ۴ تیر ۱۴۰۵

جهاد سلامت در مرکزی؛ مرگ مادران باردار به صفر رسید
 
اراک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با اقدامات نظام مند حوزه بهداشت و درمان، مرگ مادران باردار در مرکزی به صفر رسید و میزان مرگ نوزادان نیز 8 درصد کاهش یافت.
اراک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با اقدامات نظام مند حوزه بهداشت و درمان، مرگ مادران باردار در مرکزی به صفر رسید و میزان مرگ نوزادان نیز 8 درصد کاهش یافت.

جواد نظری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در جریان جنگ تحمیلی رمضان، همکاران حوزه سلامت مرکزی با حضور جهادی و برنامه ریزی در کمیته های بحران، اجازه اختلال در خدمت رسانی را ندادند و خدمات درمانی، بهداشتی و آموزشی دانشگاه با حداقل آسیب ادامه یافت.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک با 14 بیمارستان دولتی، 3 بیمارستان خصوصی، 3 بیمارستان تأمین اجتماعی، 5 بیمارستان آموزشی و 3 دی کلینیک، با بیش از 2 هزار و 517 تخت فعال، خدمات درمانی را به مردم ارائه می دهد.

نظری تصریح کرد: بیش از پنج هزار دانشجو در مقاطع مختلف علوم پزشکی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و طی سال گذشته نیز دانشجویان متعددی در رشته های پزشکی، دستیاری و مقاطع کارشناسی تا دکتری تخصصی آموزش دیده اند.

وی ادامه داد: بهره برداری کامل از بیمارستان 520 تختخوابی حضرت ولیعصر(عج) و توسعه فازهای جدید بیمارستان آیت الله خوانساری از مهم ترین اقدامات حوزه درمان به شمار می رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: تجهیز شتاب دهنده درمان سرطان به فناوری IMRT، راه اندازی MRI بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) و نصب دستگاه های پیشرفته سی تی اسکن، OCT، اکومری و سنگ شکن برون اندامی از دیگر اقدامات مهم در ارتقای زیرساخت های درمانی است.

وی افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی بیش از یک هزار و 380 میلیارد ریال کمک خیران سلامت جذب شده و حدود 2 هزار میلیارد ریال نیز از سوی دانشگاه برای ارتقای تجهیزات درمانی سرمایه گذاری شده است.

نظری بیان کرد: برای نخستین بار پس از سال 1380، استان مرکزی در سال 1404 بدون ثبت مرگ مادر باردار بوده و میزان مرگ ومیر نوزادان نیز حدود 8 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: راه اندازی مرکز سطح دو درمان ناباروری و ارائه خدمات تخمک و جنین اهدایی در بخش دولتی از مهم ترین اقدامات دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: همچنین توسعه بخش های VIP بیمارستانی، افزایش تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصص و ارتقای پوشش خدمات تخصصی در مناطق محروم از دیگر اقدامات شاخص این حوزه است.

وی تصریح کرد: در یک سال و نیم گذشته ده ها پروژه درمانی، بهداشتی، آموزشی و رفاهی در استان اجرا یا آغاز شده و دو پروژه ملی ماده 23 در حوزه خوابگاه دانشجویی و مرکز مهارت های بالینی نیز برای دانشگاه اخذ شده است.

نظری از راه اندازی سامانه ارتباط مستقیم و رضایت سنجی مردمی با رئیس دانشگاه خبر داد و گفت: این سامانه در شناسایی سریع مشکلات، تقویت نظارت و ارتقای کیفیت خدمات درمانی نقش مؤثری داشته است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک با تمام توان در مسیر ارتقای سلامت مردم، توسعه خدمات درمانی و افزایش رضایتمندی عمومی حرکت کرده و خدمت به مردم را بزرگ ترین افتخار خود می داند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۹:۱۴ - ۰۵/۰۳/۱۴۰۵   بازدید: ۸