
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شمار موارد ابتلا به کرونا در استان مرکزی در هفته نخست شهریور نسبت به هفته پایانی مردادماه 43 درصد کاهش یافت.
به گزارش برنا از اراک ، دکتر علی علیمحمدی افزود: میزان بیماران بستری نیز 42 درصد و شمار فوتی ها نیز در این بازه زمانی 54 درصد کاهش داشته است.
وی تاکید کرد: اکنون 64 بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان های استان مرکزی بستری و خدمات درمانی لازم را دریافت می کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص وضعیت انجام واکسیناسیون کرونا در استان مرکزی نیز اظهار داشت: جامعه هدف بالای 12 سال بیش از 95 و هفت دهم درصد نوبت نخست، 89 و هشت دهم درصد نوبت دوم، 51 درصد نوبت سوم و کمتر از 10 درصد نوبت چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
علیمحمدی با اشاره به وضعیت رنگ بندی شهرستان های استان مرکزی به لحاظ کرونایی گفت: در حال حاضر سه شهرستان آشتیان، تفرش و محلات در وضعیت قرمز کرونا و هشت شهرستان اراک، خمین، دلیجان، زرندیه، ساوه، شازند، فراهان و خنداب در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.
وی ببان کرد: اکنون شهرستان کمیجان در وضعیت زرد قرار دارد و هیچ کدام از شهرستان های استان مرکزی در وضعیت آبی کرونا قرار ندارند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: هفته گذشته شهرستان های اراک، خمین، شازند و فراهان در وضعیت قرمز و شهرستان کمیجان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشت.
علیمحمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیماری کووید 19، هنوز تمام شده انتظار می رود شهروندان نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی پایبند باشند چرا که این وضعیت شکننده است و با کم توجهی مردم، شاهد شیوع و افزایش مجدد ویروس کرونا در استان می شویم.
آیا این خبر مفید بود؟
0
0
نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف