
اراک - ایرنا - معاون اجرایی مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: نتایج بازرسی ها و ارزیابی های انجام شده نشان می دهد بیش از 99 درصد نانوایی های حوزه دانشگاه علوم پزشکی اراک از نظر میزان مصرف جوش شیرین و نمک در محدوده استاندارد قرار دارند.
حسن مهرعلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: نظارت های بهداشتی بر نانوایی ها با هدف حفظ سلامت عمومی و ارتقای کیفیت نان به صورت مستمر انجام می شود و نتایج ثبت شده بیانگر بهبود شاخص های کیفی در این واحدها است.
وی بیان کرد: سال گذشته در بررسی مصرف جوش شیرین، 2 هزار و 431 مورد ارزیابی و کنترل انجام شد که 99.4 درصد موارد در حد استاندارد گزارش شده و موارد مغایر نیز با اقدام قانونی و اصلاحی پیگیری شده است.
معاون اجرایی مرکز بهداشت استان مرکزی ادامه داد: در شاخص میزان نمک نیز 2 هزار و 922 مورد نمونه برداری و ارزیابی انجام شد که 99.8 درصد نان های تولیدی در محدوده استاندارد و مطلوب قرار داشت.
مهرعلی اظهار کرد: با وجود مطلوب بودن نتایج، نظارت ها کاهش نخواهد یافت و در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، تذکر، اخطار، اعمال مقررات و معرفی به مراجع قانونی در دستور کار قرار می گیرد.
وی گفت: در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک 900 واحد نانوایی فعال است و سال گذشته حدود هشت هزار بازرسی از این واحدها انجام و 950 اخطار بهداشتی صادر شد.
معاون اجرایی مرکز بهداشت استان مرکزی تاکیید کرد: سلامت جامعه خط قرمز مجموعه بهداشت است و با هرگونه اقدام تهدیدکننده سلامت مردم، مطابق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.
بیش از یک هزار و 600 نانوایی در استان مرکزی فعال است.