دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک
پنج شنبه ۴ تیر ۱۴۰۵

اهدا اعضای نوجوان محلاتی به چند بیمار
 
اهدا اعضای نوجوان محلاتی به چند بیمار
هماهنگ کننده ارشد واحد شناسایی نسوج و اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اراک از اهدای اعضای نوجوان 17 ساله محلاتی به چند بیمار خبر داد.
به گزارش تابناک مرکزی،سمیه قادری اظهار داشت: « امیرحسن غفاری» نوجوان محلاتی پس از عارضه حاد مغزی به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک منتقل شد و برخلاف تلاش فراوان تیم درمان، در سیزدهم بهمن ماه جاری دچار مرگ مغزی شد.
وی ادامه داد: خانواده سخاوتمند وی با ایثار و شهامت رضایت خود را مبنی بر اهدا اعضای عزیزشان اعلام کردند و با این اهدا به چندین نفر جان دوباره بخشید.

هماهنگ کننده ارشد واحد شناسایی نسوج و اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه هر انسانی می تواند با اهدا عضو خود، جان هشت نفر را با اعضای اصلی و 53 نفر را با نسوج نجات دهد، افزود: سالیانه هزاران نفر منتظر دریافت عضو برای زندگی دوباره هستند.

قادری توضیح داد : در هر 2 ساعت، یک بیمار نیازمند به پیوند جان خود را از دست می دهد و در هر ده دقیقه یک نفر به لیست انتظار اضافه می شود.

وی ضمن قدردانی از خانواده زنده یاد «امیر حسین غفاری» گفت: اعضای بدن این نوجوان شامل، کبد و کلیه ها، پانکراس جانبخش چند بیمار نیازمند پیوند شده و به انتظار رنج آور آنها پایان داده است.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۱۷:۴۶ - ۱۷/۱۱/۱۴۰۲   بازدید: ۶