|
عملکرد درخشان خیرین حوزه سلامت در ساخت پایگاه اورژانس دراستان مرکزی اراک- فرناز امیدی: در مراسمی با حضور استاندار، معاونین استاندار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک و معاونین و مدیران دانشگاه و خیرین حوزه سلامت پایگاه اورژانس 115 شهر صنعتی اراک افتتاح شد. استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در ساخت پایگاه های اورژانس خیر ساز، پیشرو است. فرزاد مخلص الائمه در مراسم افتتاح پایگاه اورژانس 115 شهرصنعتی اراک، بیان کرد: این استان در ساخت و راه اندازی پایگاه های اورژانس 115 توسط خیران در سطح کشور پیشرو است. وی افزود: عملیات اجرایی برای 18 پایگاه اورژانس 115 در استان مرکزی توسط مجمع خیرین آغاز شده و تاکنون 6 پایگاه به مرحله بهره برداری رسیده است. وی تاکید کرد: کار خیر در حوزه سلامت ماندگارتر و پاداش اخروی فراوانی دارد و خوشبختانه در استان مرکزی، خیرین نیک اندیش فراوانی وجود دارند و کمک های زیادی به مجموعه بهداشت و درمان نموده اند که قدردان تک تک این عزیزان هستیم. رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک در این مراسم گفت: این پایگاه در 141 مترمربع در 3 بخش پارکینگ آمبولانس، اتاق معاینه و اتاق استراحت پرسنل با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال و توسط خیرین حوزه سلامت آقایان سید محمد و مهدی میرعشقی ساخته شده است. بهروز ایران نژاد بیان کرد: نوع طراحی و ساخت این پایگاه به گونه ای است که با توجه به موقعیت مکانی داخل شهر و نزدیکی به کمربندی و محل تلاقی خیابان های پرتردد جانمایی شده است تا بتواند در کمترین زمان ممکن خدمات مناسبی ارائه دهد. وی افزود: 18 پایگاه اورژانس فوریت های پزشکی توسط خیرین حوزه سلامت در حال ساخت است که با تکمیل و افتتاح این پایگاه ها، ضمن نزدیک شدن به استانداردهای مربوطه، خدمات ارائه شده به همشهریان و هم استانی های عزیز نیز با کیفیت تر خواهد شد. گفتنی است سید محمد میرعشقی به همراه برادر خود مهدی میرعشقی خیران حوزه سلامت در ابتدای سال قبل اقدام به ساخت این پایگاه کردند که امروز رسما به بهره برداری رسید. این خیر حوزه سلامت در اینباره گفت: در سنوات گذشته با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره مادر خود اقدام به ساخت مدرسه نمودیم و تصمیم گرفتیم با ساخت این پایگاه به نام پدر مرحوم خود، نام و یاد ایشان را نیز زنده نگه داریم که نهایتاً منجر به تصمیم و اقدام برای ساخت پایگاه «پدر» شد.
|