دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک
شنبه ۶ تیر ۱۴۰۵

کمبود دارو در استان مرکزی تا پایان آذرماه رفع می شود
 

کمبود دارو در استان مرکزی تا پایان آذرماه رفع می شود

ایرنا/ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کمبود داروی مورد نیاز استان مرکزی با ورود محموله جدید خارج از کشور تا پایان آذرماه جاری رفع می شود.

عباس علیمرادیان، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: شرکت های تولیدی و توزیعی اکنون برای رفع نیاز دارویی فعالیت بیشتر را در برنامه کاری خود قرار داده اند.
وی در خصوص تولید انواع آنتی بیوتیک ها در کشور گفت:پیش از این پنج میلیون واحد از این 2 نوع دارو در کشور تولید می شد اما اکنون به هشت میلیون رسیده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تلاش ها برای رفع کمبود دارویی ادامه دارد و اکنون تولیدکنندگان سه برابر ظرفیت، دارو وارد بازار مصرف می کنند.
علیمرادیان افزود: سهمیه دارویی هر استان براساس جمعیت سنجیده می شود که این شاخص برای استان مرکزی یک و نیم تا 2 درصد تعیین شده است.
180 داروخانه در استان مرکزی فعالیت دارند که از این تعداد 140 داروخانه در بخش دولتی و بقیه در بخش خصوصی هستند.

آخرین خبر استان مرکزی
منبع خبر:
آخرین خبر
   تاریخ: ۱۵:۳۰ - ۰۷/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۳۳