دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک
جمعه ۵ تیر ۱۴۰۵

اهدا عضو جوان 34 ساله اراکی به چند بیمار
 
اهدا عضو جوان 34 ساله اراکی به چند بیمار
هماهنگ کننده ارشد واحد شناسایی نسوج و اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اراک از سومین اهدای عضو در سال جاری، خبرداد.
به گزارش تابناک مرکزی،سمیه قادری گفت: در سومین اهدای عضو سال جاری، اعضای بدن محمد علی محمدی، جوان 34 ساله اراکی اهدا شد.
قادری افزود: این جوان 34 ساله اراکی که در سانحه تصادف به دلیل شدت آسیب، دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده، اعضای بدن او اهدا شد و به چند نفر جان دوباره بخشید.

وی با اشاره به اینکه هر انسانی می تواند با اهدای عضو خود، جان هشت نفر را با اعضای اصلی و 53 نفر را با نسوج نجات دهد، گفت: سالیانه هزاران نفر منتظر دریافت عضو برای زندگی دوباره هستند. در هر 2 ساعت، یک بیمار نیازمند به پیوند جان خود را از دست می دهد و در هر 10 دقیقه یک نفر به فهرست انتظار اضافه می شود.

قادری افزود: اعضای بدن این جوان شامل قلب، کبد و کلیه ها جانبخش چند بیمار نیازمند پیوند شده و به انتظار رنج آور آنان پایان داده است.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۰۸:۳۲ - ۱۴/۰۷/۱۴۰۲   بازدید: ۸