نخستین جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال ۱۴۰۵، با حضور اعضای کمیته در دفتر رئیس دانشگاه، برگزار شد.
در این نشست که با هدف بررسی موقعیتهای تعارض منافع و شناسایی گلوگاههای فسادخیز در مجموعه دانشگاه تشکیل شد، برنامههای پیشبینی شده در چارچوب برنامه عملیاتی مصوب دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه، موقعیتهای تعارض منافع و زمینههای مستعد بروز فساد که از سوی واحدهای مختلف دانشگاه شناسایی و اعلام شده بود، توسط مدیر دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد بازخوانی شد؛ سپس اعضای کمیته با بحث و تبادل نظر پیرامون موارد مطرح شده، نسبت به اولویتبندی موضوعات و تعیین اقدامات اصلاحی لازم برای رفع نواقص و کاهش زمینههای بروز تخلف تصمیمگیری کردند.
این جلسه در راستای تحقق اهداف محور چهارم برنامه اصلاح نظام اداری و با هدف ارتقای شفافیت، سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم برگزار شد.